Monday, March 17, 2014

T.W.O S.T.O.R.Y

allahuakbar...allahuakbar..allahuakbar...

tadi baru dapat panggilan dari Wisma Kospek Kuantan suruh hadir temuduga hari Jumaat ni.. Sesungguhnya hanya Allah yang tahu betapa resah gelisah hati ni bila banyak permohonan kerja yang dihantar tidak banyak dapat maklumbalas atau tiada kekosongan buat masa ini...Siapa yang suka hanya bermalasan di rumah tanpa berbuat apa-apa..(sebulan dua tu boleh tahan la..hehehe..) moga Allah permudahkan segala urusan temuduga pada hari Jumaat ni..amin..

Banyak kali emak aku suruh buat solat sunat dhuha n sunat hajat tapi selalunya aku iyekan je tanpa melaksanakan apa yang disuruh..tapi makin lama hati resah gelisah berfikir bila nak dapat keje, asyik bermonolog sendirian tanpa sedikit pun tergerak nak buat solat sunat memohon pada yang Esa.. walaupun memang dah terlambat banyak sedangkan aku dah duduk kat umah lama, malam tadi tergerak jua untuk buat solat sunat..Aku harap aku akan terus beristiqamah untuk buat solat sunat ni..
(sampai  terdetik dalam hati baru malam tadi buat solat sunat, Allah dah permudahkan laluan untuk ku bila aku dapat panggilan temuduga tadi, bermakna kalau aku istiqamah buat solat sunat, meminta padaNya tanpa erti jemu, entah apa lagi nikmat yang Allah akan berikan..allahuakbar..allahuakbar..allahuakbar..)

aku sendiri memang tahu kelebihan buat solat sunat sejak dari dulu lagi..cuma aku akui memang aku culas, malas dan selalu kata lain kali lah buat..dan bila something happened, hati tak tenteram time tu baru nak ingat Maha Pencipta...huhuhu aku harap aku boleh jadikan ia rutin harian dan jadi sebahagian dari hidup aku.. amin...


aku harap kalian juga beristiqamah dalam melakukan ibadah kepadaNya...moga kita semua berubah menjadi yang lebih baik.. ^_^

Wassalam..

No comments: