Monday, November 4, 2013

JIWA terasa......





Assalamualaikum...salam maal hijrah semua...

terasa berat hati..tak tahulah kenapa...mungkin lebih tepat aku terlalu memikir atau terasa umur yang makin meningkat tapi aku masih di tapak yang sama..bukan tidak merasa bersyukur..syukur sangat apa yang Allah kurniakan selama ini..cuma perasaan diri sendiri..sekarang aku dah mula rasa tak gembira bekerja.. mungkin bukan passion..dan aku tahu x baik untuk aku merasa perasaan yang begitu..tapi aku yakin walaupun bukan passion aku, aku still akan buat kerja sehabis baik..sesak di dalam dada ni...ya Allah...napelah agaknya ye...pengharapan aku selepas ini walau apapun yang aku rancang, tidaklah aku terlebih harap supaya aku sendiri tak terluka bila mendapat keputusannya..tapi yang pasti aku akan berusaha sehabis daya dan berserah pada yang maha berkuasa..

dalam diam, aku merancang, berangan untuk lebih baik dalam hidup aku, membantu keluarga sehabis daya.. itu tujuan aku disamping aku juga ingin lebih baik dalam kehidupan aku sendiri..menjadi diri sendiri..senantiasa positif dan tabah hadapi segala ujian walaupun kadang-kadang terbabas dalam menangani konflik dalam diri..

umur akan mencecah 25 tahun, aku harap ada perubahan besar dalam diri aku.. ke arah yang lebih baik..dan bukan aku harap diri aku sahaja..kepada kawan-kawan seperjuangan yang aku sayang, aku mendoakan kalian  atas apa jua yang kalian hajati tercapai..moga kita sama-sama mencorak masa depan agar lebih baik dari sekarang..

No comments: