Friday, April 8, 2011

jaga tingkah laku n bahasa aida farhana!

hari ni nak bercerita betapa aku kena menjaga tingkah laku n bahasa aku..
erm....x sumer berkenan ngan tingkah laku kiterw n x sumer mempunyai hati tebal mcm tembok...
aku dikelilingi hati2 senipis kulit bawang yang harus dijaga...
jadi aku kena lah berubah...tapi kena berubah kerw?????huhuhuhu...
tingkah laku n bahasa yang dah lama ada nie susah gak nak berubah..tapi apapun untuk kebaikan diri sendiri kena r berubah mana yang patut...

aku rasa aku ni jenis kasar sikit kalau cakap.. apa yang aku cakap bagi sesetengah orang kasar bunyi nyer...mungkin persekitaran buat aku macam ni...mungkin aku x patut duduk kat U n mungkin aku kena duk kt kem....baru kena ngan aku...hahaahhaha...cara bercakap pun nk kena tukar kerw???
aku x reti r nak cakap pelan2 nie..tambah plak suara aku mcm lelaki...aku ckp dgn nada yg biasa tp ada yang kata aku tinggikan suara..hurm.....cmner nie????????

dari kecik aku hidup ngan suara aku yang macam lelaki nie..bukan x bersyukur, syukur sgt tp kadang2 bila owg pandang kiterw semacam n kdg2 direct kata weyh, suara ko mmg cmnie ea??
aku ketuk pintu bagi salam n owg kat dlm umah kelam kabut pakai baju yg proper sikit, bila buka pintu la..ko kerw aida.. ingat lelaki manalah.....terasa nak menangis la gak kan...
hurm~~~

kawan-kawan sekalian aida farhana ni memang kasar..tapi aida farhana ni cuba untuk berubah sedikit demi sedikit..cuma perlukan masa n sedikit ruang...tapi bab suara ia anugerah ilahi...
huhuhuhu...

n kalau aku ada buat salah n buat kengkawan terasa tegur-tegur lah aida farhana ni yerk..
kadang2 x perasan buat kengkawan terasa ngan apa yang dicakap...

3 comments:

dayah aziz said...

mb ko kene repair skit aida...ko kena treat sume org mcm kwn ko...bukan dlm platun ko...;)

An Najwa said...

setiap 'perempuan' ada kelembutan masing2...
mybe org yg kita kata kasar hakikatnya adalah selembut2 perempuan yg ada...

AiDa FaRhAnA said...

hehehehhe....
hait...kena repair...
sem depan baru aku ada platun aku sendiri...
x sedar plak aku treat kawan aku macam platun aku...heheheeh..
yup aku cuba repair mana yang patut...