Tuesday, December 28, 2010

pra JAMBORI KESATRIA 2010

assalamualaikum sumer...
maaf yerk coz dah lama x update blog ni ha...bulan 12 bulan sibuk skit..sepatutnyer aku sibuk dari 28/11/2010 hingga 24/12/2010...tapi atas sebab tertentu aku sudah tiba awal ke rumah iaitu pada 22/12/2010..

28/11/2010:
ketibaan ku ke UiTM Segamat untuk PRA-JAMBORI KESATRIA 2010 pada jam 1330. aku balik ke segamat dengan bas...buat pengetahuan korang aku ni fobia skit ngan bas n semua pengangkutan awam...mayb x dibiasakan so tiap kali naik bas or train ker rasa berdebar-debar tu akan datang..hari tu perasaan tu hilang coz junior aku pun naik bas yang sama dengan aku...terus hilang perasaan berdebar-debar tu..hehehehe

29/11/2010 - 13/12/2010:
aku rangkumkan lah segala xtiviti aku dengan tentatif seperti dibawah:
5.00-6.15: solat subuh di masjid
6.15-7.20: senaman(PT) pagi
7.20-8.30: persiapan diri
8.40-12.30: kawad kaki( penyebab muka "burn"...hehehehe)
12.35-2.00:lunch,solat zuhur
2.00-3.45:EOQ, PROLOQUE n rempuh halangan
3.45-4.30:solat asar
4.30-6.00:EOQ, PROLOQUE n rempuh halangan
6.30-8.00:dinner n solat maghrib
8.30-11.00: latihan kebudayaan

untuk pengetahuan sumer semua xtiviti yang dijalankan sangat mencabar...
EOQ n PROLOQUE adalah xtiviti yang melibatkan disiplin berlari, berkayak n berbasikal..cuma yang membezakan EOQ n PROLOQUE ialah peserta n jarak..EOQ,peserta seramai 16 orang n PROLOQUE,pesertanya hanya 4 orang..aku hanya peserta simpanan untuk disiplin kayak bagi EOQ...hehehehe

semasa pra jambori dijalankan semua komander yang terlibat sangat memberi komitmen kepada latihan yang dijalankan..memang penat...sgt2 penat..muka dimakan terik mentari..kesannyer ada sampai skunk!!!huhuhu
( mak aku kata org len nk g degree putih melepak ko hitam legam...huhuhu)
banyak suka duka time menjalani latihan neyh...

pada tanggal 13/12/2010 kira-kira jam 1645 selepas penat berkayak n merupakan kali terakhir latihan,kteowg team kayaking request nk bt water confident..nak kata excited x lah sangat..tp terjadilah sesuatu yang x diingini...kalau korang nak tau sungai segamat tu sangat2 lah dalam....buktinyer aku hampir2 tenggelam ketika membuat latihan water confident...syukur sangat masih diberi peluang untuk bernafas dimuka bumi allah nie...huhuhu thanks kepada pembantu kesatria en fairus n junior aku farid kerna telah menyelamatkan aku daripada lemas...mmg sedap air sg segamat (sg kapeh) tuh...yarkhhhhhhh...rasa macam teh susu(teh susu lah sangat!!)...(meloyakan betul!!!!)pacat xyah kiralah...kat lumpur tepi tebing tuh penuh ngan pacat...(sesetengah orang geli,tapi aku biasa jerk..hehehehe)

aktiviti malam plak kteowg buat latihan kebudayaan, kata sepakat kteowg buat nasyid..hehehehe aku antara peserta yang terlibat...ini sumer adalah kerna aliza n aliea yang mencalonkan aku...x patut sungguh!!...tapi aku layankan jelah...

konklusinyer time nie kteowg kuatkan lagi semangat kerjasama antara kteowg..
n konklusi utk diri aku, aku menyimpan azam untuk belajar berenang bila aku dah keje nnti...apatah lagi mmg ada didalam hadis Nabi s.a.w supaya belajar berenang, memanah n berkuda...

p/s: banyak lagi kalau diikutkan tapi sampai sini dululah...
penat dah menaip nih...post selanjutnyer mengenai Jambori komander kesatria 2010 di UiTM Kedah...tunggu k....

1 comment:

suhailahsharil said...

busy nye..mmg x cuti...kui3 =p