Thursday, January 26, 2012

tidak pandai serba-serbi

assalamualaikum..apa khabar? moga dirahmati allah serta sihat dan ceria-ceria selalu..
selamat tahun baru 2012..nk masuk bulan 2 dah..baru nak ucap..ngeee~~~
sekarang saya sedang berehat fizikal dan mental sebab tengah cuti semester..:)
bila saya mengimbau kembali semester yang lepas banyak lagi perkara yg boleh saya perbaiki:


1-pengurusan wang
bab ni memang dari dulu lagi tak pandai, entah kenapa...huhuhu
umur dah menginjak 23, dah tua dan sepatutnya bijak mengurus wang..mak dan ayah dah banyak kali nasihat, simpan duit tu jangan boros-boros..tapi anak dia ni tak dengar kata..heheheh
nak kata banyak shopping, takde pun..tapi saya akui saya banyak habis belanja kat makan.. duit banyak, makan pun mewah..pastu bila dah takder duit mulalah...how to overcome this matter?
hurm..saya dah ada portable gas dan rice cooker tau..hhehehe..
jadi naik semester baru, saya akan banyak memasak dari membeli makanan...



2-kawan
bab kawan-berkawan..entah kenapa dan mengapa tak pernah kisah bab ni..saya berkawan dengan semua orang dan boleh hidup tanpa menyusahkan kawan..saya bukan jenis setiap masa berkepit dengan kawan..berbeza dengan adik saya, tiga sekawan, kemana-mana sentiasa bersama-sama..
kawan saya kata muka saya selalu serius n garang..kelakar betul..ada ke dia kata macam tu..
hurmm..tp tak boleh abaikan komen dia, so saya improve lah tentang ekspresi muka..lagi satu hal, mungkin dengan kawan-kawan tak banyak hal yang boleh diborakkan sebab saya jenis tak reti berborak..suka cakap perkara yang perlu je..penatlah nk berborak ni..hehehehe


ada banyak lagi hal yang perlu saya perbaiki, moga dengan umur yang sudah menginjak angka 23 ni saya makin matang menjalani kehidupan sebagai anak, pelajar, kawan dan khalifah dimuka bumi allah ni..sekian

4 comments:

suhailahsharil said...

xbnyk ckp xpe...as long yg kite wat nie x mendtgkan doa plus menyakitkan ati org..kalo bnyk ckp plus ape yg kite ckp slalu sakit kan ati org pon xgune...dosa kan...anyway kite same...xbnyk ckp...tapi nie sejak aku pegi perak la aku jd x bnyk ckp..hahahahaha...=D

Aefa Aerisya said...

aida.. selamat tahun baru. haha..
same lah.. sy pon inat nak improve diri espc bab urus duit nih..
kdg2 xnampak mana smua duit tu pegi.. :(

AiDa FaRhAnA said...

yup..aku pun x brapa nak bercakap..x byk bercakap tp suka memerhati...aku suka tengok kawan2 aku gelak n sekaligus aku pun rasa jugak perasaan happy dowg tu walaupun aku x tau pun apa yg dowg gelakkan..kelas aku ramai budak kelas kita time diploma...:)

AiDa FaRhAnA said...

kan?? tengok2 time ujung sem dalam akaun rm0000.00 sen..hehehehe